Контакт-центр: 0 800 300 545
  • A- A A+
  • Працівники пошти вміють боротися з вогнем

    IMG_9284

    У відділенні поштового зв’язку №1 Харківської дирекції пролунав сигнал тривоги, негайно співробітники установи стали виводити на вулицю відвідувачів. На щастя, це була не реальна надзвичайна ситуація, а навчання, організовані керівництвом Харківської дирекції УДППЗ «Укрпошта» спільно з Червонозаводським райвідділом ГУ ДСНС України в Харківській області.

     

    Перший етап навчань – повідомлення про «помічене загорання» рятувальникам і співробітникам підприємства. Після цього колектив починає самотужки гасити умовний вогонь, причому керівники навчань передбачили тренування для кожного листоноші і диспетчера, щоб кожен співробітник вмів поводитися з вогнегасником. Третій етап – евакуація в захисну споруду, адже в разі хімічної аварії або сильного задимлення врятуватися від смертельної небезпеки можна буде тільки там.

     

    Всі етапи тренування пройшли злагоджено, чітко, після кожного з етапів відбувся додатковий інструктаж, який проводили співробітники самої пошти. Працівники показали, що готові до будь-яких надзвичайних ситуацій, вміють і вогнегасниками користуватися, і евакуацію проводити.

     

    Директор Харківської дирекції УДППЗ «Укрпошта» Олег Мурашов залишився задоволений результатами навчань. Він повідомив, що подібні тренування проводяться двічі на рік. – Оператори та листоноші на практиці намагаються загасити вогонь за допомогою первинних засобів пожежегасіння, беруть участь в евакуації, а добровільна пожежна дружина – відпрацьовує дії під час надзвичайної ситуації, – розповідає Олег Мурашов. – Це дуже актуально за нинішньої ситуації підвищеного пожежного ризику, обумовленого настанням сухої спекотної погоди.
    У підприємства з рятувальниками ДСНС вже давно налагоджено плідну співпрацю. Тут заготовлено достатню кількість вогнегасників, придбані і перевірені пожежні рукави, готові до використання пожежні крани і гідранти. Є і вся необхідна пожежна атрибутика: покажчики евакуаційних виходів, знаки пожежної безпеки, плани евакуації співробітників.

     
    IMG_9272

    – Позиція керівництва Харківської дирекції УДППЗ «Укрпошта» полягає в тому, що кожен працівник повинен вміти користуватися первинними засобами пожежегасіння (вогнегасником, водою, піском і так далі), – підкреслює Олег Мурашов. – Питання евакуації регулярно розглядаються на нарадах, начальник кожного поштового відділення розробляє порядок евакуації відвідувачів і персоналу на найнесподіваніший момент, що б не трапилося. В системі цивільного захисту підприємства створені так звані бригади цивільного захисту, до яких входять, в тому числі, і штатна, і позаштатні медсестри.

     

    Начальник служби пожежної безпеки Харківської дирекції «Укрпошти» Микола Чернишенко додає: – Досвід цих навчань обов’язково буде поширений по всіх поштових відділеннях Харківщини. під час самого тренування проходили відеозйомки найважливіших моментів, цей відеоматеріал буде проаналізовано і спрямований по всіх поштових відділеннях області. У нас навчання азам протипожежних знань проводиться з кожним оператором, кожним листоношею. Людей вчать користуватися первинними засобами пожежегасіння, проводити евакуацію і так далі.

     

    Микола Чернишенко каже, що місце для проведення навчань було обрано не випадково:

     
    IMG_9294

    – Відділення поштового зв’язку №1 розташоване в семиповерховій будівлі, тут працює більше 350 співробітників. У поштамті знаходиться досить багато горючих матеріалів: листів, посилок, бандеролей, газет, журналів і так далі, які проходять сортування і направляються звідси по всьому місту. У цій будівлі також використовується велика кількість комп’ютерів та іншої оргтехніки. У залі поштового відділення, де може одночасно знаходитися велика кількість відвідувачів, розміщені інформаційні екрани, табло, різні електроприлади. Неподалік від будівлі розташований Кінний ринок – об’єкт з масовим перебуванням людей, виробничі підприємства, в тому числі з ризиком виникнення хімічних аварій. У штаті поштового відділення – 40 осіб, але, оскільки чергування ведуться позмінно, одночасно в приміщенні знаходиться 20-25 чоловік, саме таку кількість працівників відділення і взяло участь у цьому тренуванні.

     

    Інженер з питань мобілізаційної підготовки та цивільної оборони, надзвичайних ситуацій і пожежної безпеки поштамту Ганна Заховаєва каже, що контроль знань персоналу здійснюється начальником поштового відділення щодня. Щорічно проводяться інструктажі, регулярно організовуються позапланові інструктажі для поширення знань про правила пожежної безпеки на об’єктах поштового зв’язку серед працівників.

     

    – Під час проведення таких інструктажів особливий упор робиться на вмінні співробітників користування первинними засобами пожежегасіння, знанні евакуаційних виходів і шляхів евакуації, безпечного користування електрообладнанням. Ведеться серед персоналу і масово-роз’яснювальна робота, і якщо ми знаходимо в діях працівників явні порушення чинного протипожежного законодавства – залучаємо їх до відповідальності.

     

    Інженер розповідає, що на підприємстві створена добровільна пожежна дружина, в яку входять шестеро чоловіків і п’ять жінок. Тренування дружинників проходять щомісяця, вони полягають і в гасінні умовної пожежі на території поштового відділення, і в проведенні евакуації. Вони також допомагають і в перезарядки вогнегасників, в перекантуванні рукавів, стежать за дотриманням співробітниками правил безпеки.

     

    – Існує на підприємстві і пожежно-технічна комісія, яка допомагає провести всі перераховані вище заходи, – каже Ганна Заховаєва. – З 1 квітня, наприклад, у нас стартував огляд-конкурс з пожежної безпеки. У нас в Харківському поштамті налічується близько 200 об’єктів, на кожному з них ми перевіряємо виконання нашими співробітниками вимог правил.

     

    Окремо варто зупинитися на стані притулку підприємства – воно перебуває у відмінному стані.

     

    Ця споруда створювалося як бомбосховище, воно розраховане на 150 осіб, – розповідає Олег Мурашов. – Крім працівників поштового відділення туди можуть бути евакуйовані і відвідувачі поштамту. У притулок є все необхідне: протигази, захисні маски, фільтри для очищення повітря, питна і технічна вода, одяг, взуття, носилки, інструмент, який може знадобитися для ліквідації наслідків аварії, багато іншого. На поштамті створена група із забезпечення цивільного захисту, яка, в тому числі, стежить за тим, щоб притулок знаходилося в «робочому» стані.

     

    Щорічні Ми проводимо заміри опору електропроводки, перезарядку вогнегасників, – зазначає Олег Мурашов. – Укладено договір на обслуговування пожежної сигналізації, під захистом якої знаходиться наша будівля. Серверна дирекції знаходиться під захистом системи автоматичного газового пожежегасіння, яка постійно обслуговується фахівцями. Харківська дирекція «Укрпошти» тримає під постійним контролем протипожежну ситуацію на місцях. Завдяки цим зусиллям за останні 10 років на наших об’єктах не зафіксовано жодної серйозної пожежі. Пару років тому в одній із сусідніх областей сталося загоряння в поштовому відділенні з технічних причин – через коротке замикання електропроводки. Однак персонал швидко впорався своїми силами. Кожен такий випадок ретельно аналізується і розглядається як керівництвом Харківської дирекції.

     

    Варто також відзначити, що минулі вчення – це частина великої роботи по забезпеченню пожежної безпеки нашого підприємства.


    Підписатись на новини