ГАРЯЧА ЛІНІЯ:  0 800 300 545

УКРПОШТА - ТАМ, ДЕ ПОТРIБНО ВАМ!
UA | RU | EN
  • A- A A+
  • Відкритий лист-звернення до директора-розпорядника Фонду гарантування вкладів фізичних осіб Ворушиліна К.М.

    Шановний Костянтине Миколайовичу!

     

    Звернутися до Вас з цим листом від імені багатотисячного колективу Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» мене змусила ситуація, що склалася у взаємовідносинах з уповноваженою особою Фонду гарантування вкладів фізичних осіб на здійснення тимчасової адміністрації в ПАТ «Дельта Банк».

     

    В 2013 році між державним підприємством поштового зв’язку та «Дельта Банком» було укладено договір, який дозволяв населенню без сплати комісії здійснювати через «Укрпошту» платежі на адресу «Дельта Банка», який оплачував надані нашим підприємством послуги з приймання платежів.

     

    «Укрпошта» сумлінно виконувала всі умови договору, незважаючи на те, що з листопада 2014 року розпочалися проблеми зі своєчасним здійсненням оплати послуг пошти з боку ПАТ «Дельта Банк». Також «Укрпошта» обслуговується в «Дельта Банку» як юридична особа, маючи в ньому поточні рахунки.

     

    У лютому 2015 року «Укрпоштою» здійснено сплату платежів, прийнятих від клієнтів «Дельта Банку» на його адресу, шляхом списання коштів зі свого поточного рахунку в цьому банку на рахунки відповідних відділень «Дельта Банку». Після розрахунку з «Дельта Банком» за лютий 2015 року, на поточному рахунку «Укрпошти» залишилася значна частина коштів, які в березні 2015 року планувалося перерахувати на рахунки «Дельта Банку» в якості прийнятих платежів від населення.

     

    02 березня 2015 року ПАТ «Дельта Банк» віднесено до категорії неплатоспроможних, а з 03 березня 2015 року в ньому Фондом гарантування вкладів фізичних осіб (далі – Фонд) запроваджено тимчасову адміністрацію. Через це була відключена система «Клієнт-Банк», за допомогою якої здійснювалося перерахування коштів на адресу ПАТ «Дельта Банк». Тобто, відбулося фактичне блокування коштів «Укрпошти», що залишилися на поточному рахунку в цій банківській установі.

     

    Сподівання, що «Укрпошті» як державному підприємству вдасться швидше порозумітися з іншою державною установою – Фондом, в особі керівника тимчасової адміністрації ПАТ «Дельта Банк», та відшукати спосіб здійснення розрахунків за вже надані нами послуги, на превеликий жаль, виявилися марними.

     

    За цей період ситуація щодо виконання зобов’язань перед «Укрпоштою» не тільки не вирішилася, а навпаки, погіршилася. На всі звернення підприємства до тимчасової адміністрації ПАТ «Дельта Банк» щодо оплати добросовісно виконаної роботи не було отримано відповіді.

     

    Однією з найголовніших причин, яка спонукала державне підприємство поштового зв’язку ще раз звернутися до Вас, є усвідомлення того, що ситуація з блокуванням коштів, торкнулася не тільки «Укрпошти», а й сотень тисяч громадян України, які свого часу довірилися «Дельта Банку», а зараз стали заручниками його неплатоспроможності.

     

    «Укрпошта» кожного робочого дня своєчасно надсилала до ПАТ «Дельта Банк» інформацію про оплату населенням зобов’язань перед банком у вигляді електронного реєстру платежів фізичних осіб, як це передбачає договір на приймання платежів.

     

    Одночасно, ми чекали оплати своїх послуг за попередні місяці та їх авансування за березень 2015 року, як це передбачається договором і як це декларувалося тимчасовою адміністрацією банку на неодноразових зустрічах.

     

    Однак, замість виконання своїх зобов’язань, ПАТ «Дельта Банк» пред’явив вимогу щодо перерахування йому прийнятих від населення грошей, без оплати наданих «Укрпоштою» послуг. На ініційованій нами зустрічі ПАТ «Дельта Банк» рекомендував «забути» про оплату за надані послуги та не порушувати це питання в період дії тимчасової адміністрації, так само, як і про кошти «Укрпошти», що виявилися заблокованими на поточному рахунку нашого підприємства в цьому банку.

     

    Очікуючи конструктивного рішення від тимчасової адміністрації ПАТ «Дельта Банк», «Укрпошта» на виконання її вимоги намагалася перерахувати кошти шляхом надання платіжних доручень на їх списання з рахунку, відкритому в «Дельта Банку».

     

    Акцентуємо увагу, що зазначене виконання платіжних доручень ставило за мету надіслати грошові кошти від фізичних осіб-клієнтів Банку на відповідні рахунки відділень ПАТ «Дельта Банк», але, як це не дивно, тимчасова адміністрація не задовольнила зарахування коштів на свою адресу, продовжуючи вимагати від підприємства перерахування грошей з рахунків в інших банківських установах.

     

    В обґрунтування своїх дій (або, як ми вважаємо – бездіяльності) тимчасова адміністрація ПАТ «Дельта Банк» посилається на частину 5 ст. 36 Закону «Про систему гарантування вкладів фізичних осіб». Однак діючим законодавством не заборонено виконувати операції по рахунках клієнтів банку на виконання вимог тимчасової адміністрації. Особливо враховуючи факт, що зазначені дії дозволять зберегти активи банку та не передбачають будь-яких витрат як для Фонду, так і для держави.

     

    УДППЗ «Укрпошта» як державне підприємство, не залучаючи коштів від держави, здійснює надання своїх послуг виключно на платній основі.

     

    Відповідно до Статуту, УДППЗ «Укрпошта» не має права на безоплатне надання послуг, і також повинен вживати всіх заходів для збереження і поповнення своїх обігових коштів.

     

    Зважаючи на вищевикладене, закликаю Вас в рамках повноважень, якими Фонд наділила держава, не допустити:
    1) штучного блокування коштів державного підприємства «Укрпошта»;
    2) шантажу або залякування клієнтів Банку з боку його працівників щодо нарахування штрафних санкцій за ситуацію, яка створена діями саме тимчасової адміністрації;
    3) фінансових та іміджевих збитків наших двох державних установ.
    Висловлюю щирі сподівання на порозуміння та прошу Вас вжити вичерпних дієвих заходів в інтересах держави, населення та національного оператора поштового зв’язку.

     

    В.о. генерального директора
    УДППЗ «Укрпошта»
    І.В. Ткачук

     


    Підписатись на новини