МІУ оприлюднило проєкт наказу про зміну тарифів на приймання та доставку друкованих видань у 2020 р.

Міністерство інфраструктури оприлюднило проєкт наказу про зміну тарифів на приймання та доставку періодичних друкованих видань за передплатою через Укрпошту з 1 січня 2020 р. Про це йшла мова під час зустрічі керівництва Укрпошти із видавцями та головними редакторами друкованих засобів масової інформації.
«Тиражі друкованої преси падають і будуть падати в силу цифровізації, скорочення кількості жителів країни, особливо жителів села, які є основними передплатниками. Укрпошта буде робити все можливе, аби їх утримати – запускається онлайн передплата, надаються знижки, працює мотивація для співробітників, посилюється контроль якості. Однак тарифи будуть зростати із збільшенням зарплати співробітників, бо ці витрати не має на кого перекласти. І Укрпошта не має держпідтримки на доставку преси і скоріш за все не буде, як, наприклад, Пошта Італії, що отримала 170 мільйонів євро на доставку преси», – відзначив генеральний директор Укрпошти Ігор Смілянський.
Зміна тарифів має забезпечити мінімальну рентабельність надання послуги із приймання та доставки друкованих ЗМІ. Наступного року на збільшення витрат Укрпошти і зростання собівартості надання цієї послуги істотно вплине ряд чинників. Зокрема, очікуване збільшення розміру мінімальної зарплати, зростання на рівні 9% індексу цін виробників, роботи яких використовує Укрпошта для надання послуг поштового зв’язку. Крім цього, на збільшення витрат матиме вплив інфляція, підвищення вартості оренди приміщень, зростання цін на паливно-мастильні матеріали, електроенергію, опалення та інші комунальні послуги.
Тож для забезпечення мінімального рівня собівартості та стабільної роботи національного поштового оператора тариф зміниться в середньому на 12%-15%. Водночас, незважаючи на зниження вартості паперу, у 65% індексів видань видавці підвищили свої розцінки на 11-50%.
За умови сталої видавничої вартості видань зміна тарифу на приймання та доставку періодичних друкованих видань значно не вплине на остаточну ціну видання.
Так, вартість:
– загальнодержавного видання за умови передплати на 6 міс. 2019 року становить 180 грн, а після зміни тарифу – 189,96 грн,
– обласного видання за умови передплати на 6 міс. 2019 року становить 135 грн, а після зміни тарифу – 140,04 грн,
– районного видання за умови передплати на 6 міс. 2019 року становить 120 грн, а після зміни тарифу – 124,38 грн.
Водночас тариф на послугу з приймання передплати на 6 місяців зміниться лише на 1,85 грн – із 8,15 грн до 10 грн за абонемент.
Для видань, на які поширюється дія ст.9 Закону України «Про державну підтримку засобів масової інформації та соціальний захист журналістів» тарифи мають становити не більше 40% собівартості виготовлення одного примірника передплатного видання. Якщо редакції не змінять собівартості видання, ухвалений наказ не вплине на вартість послуг з приймання та доставки цих видань. При цьому Укрпошті за останні роки не надали компенсації за даним законом і компанія отримала збитки 41,8 млн грн: у 2016 р. – 30 млн грн, 2017 р. – 2,9 млн грн, 2018 р.- 6,3 млн грн., 2019 р. – 2,6 млн грн. (прогноз).
Однак компанія спрямовує зусилля на збереження рівня передплати та покращення якості доставки. Передплатний тираж газет і журналів загальнодержавної сфери розповсюдження на ІІ півріччя 2019 року становить 4,57 млн прим., або 101% до рівня тиражів на 1 січня 2019 року. За цей період було передплачено понад 7,75 млн примірників газет і журналів, що складає 99% до рівня тиражів на 1 січня поточного року або 94% до тиражів аналогічного періоду минулого року.
Для розширення аудиторії передплатників Укрпошта в кінці вересня – на початку жовтня планує запуск оформлення передплати онлайн.
Крім того, компанія посилює контроль за якістю доставки – спростила систему сортування, аби прискорити час обробки преси, в 2017 році закупила і встановила 2000 стійок для викладки газет і журналів у відділеннях. Також для працівників діє додаткова мотивація – листоноші отримують 10% від вартості тарифу на приймання передплати, інструктори з передплати отримують заохочення в разі виконання планів доставки періодичних видань. Кожна передплатна кампанія супроводжується конкурсами з цінними призами і для листонош, і для клієнтів.
Детальніше зі зміною тарифів з 1 січня 2020 р. можна ознайомитися на сайті Мінінфраструктури.
Тарифи на приймання та доставку періодичних друкованих видань за передплатою з 1 січня 2020 р. не застосовуються для Донецької та Луганської областей.
Після громадського обговорення затверджених МІУ тарифів на приймання та доставку періодичних друкованих видань за передплатою відбудеться їх погодження із Міністерством економічного розвитку і торгівлі України, профспілками та СПО роботодавців. Після цього реєстрація документа в Міністерстві юстиції України.
Довідково.
Укрпошта доставляє друковані видання до 30 тисяч населених пунктів України. У доставці періодичних видань задіяні майже 31 тисяча листонош та близько 3000 од. автотранспорту АТ «Укрпошта». Перевезення пошти та друкованих видань проводиться на понад 3,1 тис. поштових маршрутів загальною протяжністю понад 311,8 тис. км. Вартість послуг з розповсюдження періодичного друкованого видання за передплатою становить в середньому 20% від загальної вартості видання.