Василь Веселий: Тарифи на доставку преси не піднімати

Доставка періодичних видань є однією з традиційних і пріоритетних послуг Укрпошти. «Доставка залишається нашою соціальною функцією – часто ми є єдиним зв’язком для людей з найвіддаленіших куточків країни із зовнішнім світом, – заявив у своєму інтерв’ю Редакторському порталу комерційний директор Укрпошти Василь Веселий. – Зважаючи на суспільно-політичну ситуацію, позиція і міністра, і підприємства така: тарифи на доставку преси не піднімати. Ні цьогоріч, ні в наступному році».

 

За словами комерційного директора Укрпошти, минулорічне підняття тарифів на доставку періодики стало логічним наслідком загальноекономічних процесів і не принесло бажаного комерційного ефекту, адже тариф не змінювався протягом 5 років. «Це не означає, що ми відмовляємося від своїх намірів підвищувати якість послуг. Ми боремося за те, щоб періодичні друковані видання доходили вчасно – дата в дату», – зауважив Веселий.

 

Для налагодження діалогу щодо покращення послуги доставки преси Укрпошта планує створити дорадчий орган за участю видавців. Веселий наголосив на необхідності побудови взаємовигідних економічних відносин між видавцями преси та Укрпоштою. «Поштова доставка преси – це соціально навантажений бізнес, але ж це, передусім, бізнес, ми маємо пояснити економіку процесу доставки і почути один одного», – сказав він.

 

Особливої ваги набуває питання спільного налагодження логістики експедирування преси. Більшість засобів масової інформації друкуються в Києві, а для пришвидшення доставки було б логічно розділити друк накладів серед регіональних друкарень, наприклад, у Львові, Донецьку, Дніпропетровську тощо. «Ми б хотіли, щоб видавці пішли нам на поступки в питанні, де Укрпошта має забирати пресу. Нам зручніше – з локальних центрів. Видавцям друкувати великі замовлення краще в київських друкарнях. Питання складне і буде обговорюватися. Нам, зі своєї позиції, видається, що легше перекинути файл у місцеву друкарню, ніж телепортувати машину з цілим тиражем», – наголошує комерційний директор Укрпошти.

 

Василь Веселий переконаний, що наразі загальна логістика доставки преси є перевантаженою, оскільки у зв’язці клієнт-доставка присутній посередник. Укрпошта могла б виконувати функції консолідатора самостійно і не втрачати свою частину заробітків. «Нам би хотілося вибудовувати стосунки із клієнтом напряму, формувати гнучку цінову політику».

 

Укрпошта також має намір обговорити з видавцями питання удосконалення передплати, зокрема доцільності перманентної передплати, щоб видання можна було передплатити будь-коли, а не лише в обмежені строки.

 

На питання Редакторського порталу щодо можливості скасування статті 9 Закону України «Про захист засобів масової інформації» Василь Веселий зауважив, що Укрпошта – партнер для преси, а тому хотілося б, щоб видавці не зловживали даною нормою. Комерційний директор Укрпошти переконаний, що необхідно розмежовувати, яка преса є соціально-важливою, а яка – відверто комерційною, і чому держава має компенсувати доставку такої преси.

 

Василь Веселий повідомив, що цього року доставка періодики з Державного бюджету дотується лише на 15% від заявленої потреби, а це означає, що в 2014 році Укрпошта просубсидіює видавців на 40 млн грн за власний рахунок. «Наша соціальна функція полягає ще й у тому, що доставку преси ми як державне підприємство дотуємо власним коштом за рахунок інших видів нашої діяльності», – наголошує комерційний директор Укрпошти.

 

З повним текстом інтерв’ю Василя Веселого щодо розвитку послуги Укрпошти з доставки преси можна ознайомитися за посиланням