Питання-відповіді

Відправник повинен написати онлайн-заяву за посиланням https://ukrposhta.ua/zvorotnij-zvyazok/postaviti-zapitannya-faxivcyu/zapitati, додати квитанцію та фото оболонки пошкодженого МПВ, в коментарях описати ситуацію. Якщо на відділенні у присутності клієнта виявили пошкоджене МПВ співробітники повинні написати акт. Положення про затвердження правил надання послуг поштового зв’язку п.103 «У разі виявлення пошкодження упаковка МПВ, працівник поштового зв’язку на відправленні робить відмітку «надійшло у пошкодженому вигляді».
Відправник може написати заяву на відділенні Укрпошти та оплатити на відділенні додаткові послуги, якщо міжнародне поштове відправлення (МПВ) не вручене отримувачу. До онлайн-заяви обов’язково додати квитанцію за додаткову послугу, вказати попередню адресу та зазначити нову адресу. Заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення приймають не всі країни. Перевірити чи приймає країна призначення заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення можна за посиланням: https://ukrposhta.ua/zamoviti/mizhnarodni-vidpravlennya/zaboroneni-predmetu/.
Приймають країни Не приймають країни
Росія,Австралія,
Аргентина,Австрія,
Пакистан,США,
Китай,Канада,
Ізраїль,Великобританія,
Швейцарія,Гонконг,
Мексика,Данія,
Німеччина,Фінляндія,
Чехія,Швеція.
Ліван,
Франція,
Норвегія.
Відправник може написати заяву на відділенні Укрпошти та оплатити додаткові послуги, якщо міжнародне поштове відправлення (МПВ) не вручене отримувачу. Заяви на переадресацію/зміну ПІБ/повернення приймають не всі країни. Наприклад, приймають ТОП-країни: Росія, Аргентина, Пакистан, Китай, Ізраїль, Швейцарія, Мексика, Німеччина, Чехія, Ліван, Франція, Норвегія. Наприклад, не приймають ТОП-країни: США, Канада, Великобританія, Гонконг, Австралія, Данія, Фінляндія, Швеція. Пошти, що входять до ВПС повертають МПВ автоматично, якщо МПВ не вручене і пройшов термін зберігання і т.д. Якщо відправник при відправці поставив відмітку «не повертати», то МПВ не повернуть при жодних обставинах.
Відправник може написати онлайн-заяву за посиланням: https://ukrposhta.ua/zvorotnij-zvyazok/postaviti-zapitannya-faxivcyu/zapitati/ та додати квитанцію і копії оболонки поверненого відправлення. Профільний відділ зробить запит оператору поштового зв’язку країни призначення. Якщо повернення було здійснено не обґрунтовано, оператор поштового зв’язку країни призначення буде компенсувати вартість за пересилання.
Згідно ст.5 Всесвітньої поштової конвенції будь-яке міжнародне поштове відправлення (МПВ) належить відправнику поки не видано отримувачу і відповідальність несе країна відправлення. Відправник повинен написати заяву, копія/фото чека на пошук на відділенні/сайті Укрпошта, після затвердження рахунку іноземною поштовою Адміністрацією, відправнику буде виплачене відшкодування. Також за його письмовою відмовою від відшкодування в користь адресата, може бути виплачене відшкодування адресату.
Якщо міжнародне поштове відправлення (МПВ) ще знаходиться на території України (максимум в ММПО), клієнт-відправник може написати заяву на відділенні Укрпошти та доплатити за зміну сервісу.
Коли для розгляду звернення отримана необхідна інформація, надається зворотній зв’язок, що звернення прийнято в роботу. По зверненню на пошук міжнародне поштове відправлення (МПВ) початкову відповідь надають – до 30 днів, кінцеву – до 2 місяців; по іншим питанням термін розгляду – до 30 днів.
Якщо місцезнаходження МПВ невідоме, клієнт може написати заяву на пошук на відділенні Укрпошти або на сайті Укрпошта за посиланням: http://ukrposhta.ua/zvorotnij-zvyazok/postaviti-zapitannya-faxivcyu/zapitati. До заяви на розшук обов’язково додається оригінал або копія розрахункового документа про прийняття поштового відправлення. А також зазначаються наступні дані:
  • - вид та категорія поштового відправлення;
  • - його номер;
  • - місце та дата прийняття для пересилання;
  • - шлях пересилання (авіа чи наземний);
  • - перелік вкладення поштового відправлення;
  • - поштова адреса відправника та одержувача (латинськими літерами і арабськими цифрами);
  • - заяви про розшук подаються протягом шести місяців з дня прийняття оператором поштового зв’язку поштового відправлення.

По зверненню на пошук МПВ початкову відповідь надають – до 30 днів, кінцеву – до 2 місяців.
Інформацію по митному оформленню експорту/імпорту можна почитати в розділі міжнародної доставки за посиланням. Якщо у Вас виникли питання щодо митного оформлення, звертайтеся за номером гарячої лінії – 0 800 300 545 та замовляйте безкоштовну консультацію фахівця з митно-брокерської діяльності.
МПВ з післяплатою або митними нарахуваннями видається одержувачу тільки після стягнення з нього суми післяплати (зазначеної в бланку поштового переказу TFP3) або суми митних нарахувань (зазначеної в бланку поштового переказу ф.115). Крім суми післяплати або суми митних нарахувань, з одержувача також стягується плата за їх пересилання поштовим переказом.
У разі неможливості вручення одержувачам, МПВ зберігаються об’єктом поштового зв’язку Укрпошти місця призначення протягом одного місяця з дня їх надходження (в кожній країні індивідуальний строк безкоштовного зберігання). За письмовою заявою відправника/адресата цей строк може бути продовжений за додаткову плату до двох місяців з дня надходження до об’єкта поштового зв’язку місця призначення. Також, строк зберігання МПВ може бути окремо визначеним відповідною угодою/домовленістю з іноземною поштовою службою на конкретний поштовий продукт.
Простий – поштове відправлення приймається для пересилання без видачі розрахункового документа та доставляється/вручається одержувачу без розписки. До простої категорії належать:
  • - поштові картки
  • - листи
  • - бандеролі
  • - дрібні пакети (лише вхідні в Україну)
  • - мішки «М» (лише вхідні в Україну)
  • - відправлення для сліпих
Реєстрований – поштове відправлення приймається для пересилання з видачею розрахункового документа, пересилається з приписуванням до супровідних документів, вручається одержувачу під розписку, а також підлягає відстеженню за допомогою відповідних онлайн-сервісів та проведенню розшуку. До реєстрованої категорії належать:
  • - поштові картки
  • - листи
  • - бандеролі
  • - дрібні пакети
  • - мішки «М»
  • - відправлення для сліпих
Відправлення з оголошеною цінністю. Посилки (з оголошеною цінністю, без оголошеної цінності)
Якщо відправлення з великою вартістю краще відправляти його категорією «з оголошеною цінністю», але не всі країни приймають відправлення цією категорією (наприклад, не приймають - Ізраїль, Канада).
Категорією «з оголошеною цінністю» можна відправити:
  • - відправлення з оголошеною цінністю
  • - посилки з оголошеною цінністю
На жаль, не зі всіма країнами можна відслідкувати трекінг. До вашої уваги перелік країн з національними поштами, з якими Укрпошта здійснює двосторонній обмін статусами щодо доставки міжнародних поштових відправлень: http://ukrposhta.ua/zamoviti/mizhnarodni-vidpravlennya/treking
Міжнародне поштове відправлення може бути затримане митницею через такі обставини: оголошена вартість більше 150 Євро; необхідність дозвільних документів на товар; відсутність взагалі документів на посилку. Митниця зв’язується з отримувачем (при умові, що є контакти) та повідомляє про причину затримки. Якщо питання з приводу затримки вирішені, МПВ випускається митницею у вільний обіг та доставляється до поштового відділення отримувача.
З моменту затримання митницею (з дня проставлення штампа інспектора на документах МПВ), відправлення може знаходитися на території України 30 днів. Після чого МПВ автоматично відправляється Укрпоштою назад відправнику, якщо причини затримки не вирішені.
В даному випадку одержувач повинен зв'язатися з відправником та попросити, щоб він подав заяву в своєму відділенні на виправлення даних, тому що згідно Поштової конвенції до моменту отримання МПВ одержувачем власником відправлення є відправник. Всі виправлення передаються країною відправника в країну отримання МПВ, після чого можна оформити МПВ на випуск у вільний обіг в Україні.